Toyota Supra Team Sard
2004.01.28. 21:06
|
Ezt a makettet már jó régen megvettem, de csak most került sor az összeépítésére. A makett eredetije a Japán GT bajnokságban indult 1995-ben. Az autót egy 2140 cm3 –s turbófeltöltős motor hajtotta, melynek erejét 6 fokozatú szekvenciális váltó továbbította a hátsó kerekek felé. A maximális teljesítmény érdekében a Toyota más korábban sikeres autóiból vett át alkatrészeket. A hatalmas hátsó szárny, a kiszélesített karosszéria és a különböző levegőbeömlők az aerodinamikai tulajdonságok optimalizálása érdekében kerültek az autóra, melyek egyben agresszív megjelenést is biztosítanak a gépezetnek. |
A `95-ös szezonban négy csapat is a Toyota Suprával vágott neki a bajnokságnak. A négy közül a makett a Sard csapat versenyautóját mutatja be.
A makett összeépítését az elemek sorjátalanításával kezdtem. Ez egy aránylag régi Tamiya makett, így akad rajta sorja ill. egyéb öntési hiba, ha nem is sok. Ezt követően az építési útmutató alapján haladtam. Az autó motorja szokás szerint csak alulról van megformázva. Az alsó alkatrészek jó kidolgozottságúak, bár a kész autó nem látszanak. (Csak alulról...) |
|
A hűtő elé beillesztettem egy dróthálót, ami a felverődő szennyeződésektől hivatott védelmet nyújtani. A makett belseje sok feljavításra ad lehetőséget. A biztonsági öv elkészítése nagyot dob az összképen. |
|
Én ezt Tamiya maszkolószalagból készítem, a "válltömés" lapólomból kerül rá, míg a csatok a Reji féle fémmaratásból vannak. Az igazi versenyautóban számtalan kábel húzódik, ezt vékony dróttal formázhatjuk meg. Ezeket érdemes a Tamiya polycarbonate festékivel festeni, melyek jól bírják a hajtogatást. A műszerfalra nem szoktam felragasztani a matricát, hiszen alaphelyzetben a kijelző üres. A kis kapcsolókat 1mm-es drótdarabokból készítettem el. A karosszériát Tamiya spary-vel festettem. A piros felületek is sprayvel készültek, nem pedig matricából. |
A két színt óvatosan kell egymásra fújni, mert elég nehéz eltüntetni a szintkülönbséget illetve a maszkolószalag okozta recéket. Ez nekem sem sikerült mindenhol. Az első kerékszélesítők külön lettek lefestve és csak a piros szín felvitele után lettek felragasztva. A sprayt 2-3 rétegben kell felfújni, közöttük 1-1 nap pihenővel. |
Majd jöhet egy polírozás vizes 2500-as polírpapírral. Az utolsó réteg után polírozás Tamiya polírpasztával, majd a matricázás után 2 réteg Tamiya wax. A matricázásnál is akadtak kisebb-nagyobb gondok, mert a makett elég régi volt, így egy pár helyen már kezdett megrepedezni a felülete.
A panelezést nagyon híg Testors matt feketével végeztem. Sajnos itt is problémákba ütköztem. A szélvédő kerete pozitívból negatívba megy át, illetve a panelvonalak elég vastagok. A motorháztetőre és a "csomagtartóra" fémmaratásból ill. házi készítésű fém alkatrészekből kerültek fel a rögzítő kapcsok. |
|
Az autó oldalsó nyílásaiba nem a gyári hálót raktam mert az elég ritka szövésü, hanem egy sűrűbb szövésű dróthálót. Végül felkerültek a kerekek, melyekbe vékony drótból rögzítő kapcsokat hajlítottam.
Összességében a makettből látványos darabot lehet építeni egy kis odafigyeléssel. Remélem a bemutatott makettel sikerül egy kicsit népszerűsíteni az autó-maketteket, melyekből a kiállításokon SAJNOS mindig elég kevés szerepel. |
|
|
|